9 grudnia 2019

Niech uczniowie to zrobią - ciąg dalszy. Wirtualny spacer.

Kolejny wpis pod hasłem: "Niech uczniowie to zrobią". Tym razem wirtualny spacer po najbliższej szkole świątyni. 
Realizując taki projekt młodzież uczy się niejako "przy okazji" angażując w wykonanie zadania. W tym modelu pracy fajne jest, to że całą robotę wykonują uczniowie ;) . Oczywiście  nauczyciel musi planować, motywować, podpowiadać, organizować sprzęt ...
Oprócz treści związanych z katechezą przy realizacji takiego projektu, uczniowie zdobywają kompetencje cyfrowe (jedną z ośmiu kompetencji kluczowych).

Młodzież do wykonania wirtualnego spaceru użyła: kamery 360, aparatu fotograficznego, aplikacji do tworzenia wirtualnych spacerów (na stronie roundme.com), smartfonów do wyszukiwania informacji umieszczonych w opisach.


Korzystając z TIK warto zastanowić się czy wykorzystujemy ją w sposób świadomy i pełny doprowadzając do zmian w procesie nauczania (wydaje się, że koniecznych w obecnych realiach). 
Pomocnym w takiej refleksji jest model SAMR, z którym można się zapoznać np. w poniższym filmie. 


Na którym poziomie modelu SAMR umieścilibyście tworzenie przez uczniów quizów Kahoot! opisane tutaj, a na którym wykonanie wirtualnego spaceru?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz co sądzisz ...