31 października 2019

Niech uczniowie to zrobią - aplikacja Kahoot!

Dzielę się pomysłem, bo sam się zdziwiłem, jak skutecznie udało się zaangażować uczniów.
Pomysł jest prosty: uczniowie dostają zadanie utworzenia quizów Kahoot!. Młodzież podzieliłem na grupy, wskazałem temat (fragment J 2, 1-12). Zasugerowałem skorzystanie z aplikacji z różnymi tłumaczeniami tekstu biblijnego zaopatrzonymi w komentarze oraz ze strony  biblenote.pl.

Prezentację, którą przygotowałem dla uczniów można podejrzeć TUTAJ.

Zaktualizowana aplikacja Kahoot! posiada funkcję tworzenia quizów. Aplikacja jest bardzo intuicyjna i nie trzeba uczyć młodzież jej obsługi.


Jedyne, co wymagało wytłumaczenia, to sposób udostępniania gotowego quizu  nauczycielowi (ilustracja poniżej). Na kolejnej lekcji młodzież gra w quizy utworzone przez inne grupy.



Uczniowie tworząc "kahooty" sięgają do źródeł wiedzy i automatycznie się uczą. Jest to efektywniejszy, od podającego przekazu nauczyciela, sposób zdobywania wiedzy .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz co sądzisz ...